när jag ber dig lyssna på mig, och du börjar ge mig råd, så har du inte gjort det jag bad dig om. när jag ber dig lyssna på mig, och du börjar berätta för mig varför jag inte borde känna så, så trampar du på mina känslor. när jag ber dig lyssna på mig, och du känner att du måste göra något för att lösa mina problem, har du svikit mig, hur konstigt det än kan verka. lyssna! allt jag bad dig om va att du lyssna, inte prata eller gör bara hör på mig. och jag klarar mig själv, jag är inte hjälplös. kanske modfälld och bristfällig, men inte hjälplös. när du gör något för mig, som jag kan och behöver göra själv,så bidrar du till min ångest och svaghet. men när du accepterar som ett faktum att jag känner vad jag känner, oavsett hur irrationellt det är, så kan jag sluta övertyga dig, och kan börja arbeta med att förstå vad som ligger bakom denna irrationella känslan. och när det är klart, då är svaren uppenbara och jag behöver inga råd. irrationella känslor är meningsfulla när vi förstår vad som ligger bakom dem. kanske är det därför böner fungerar ibland för en del människor. därför att gud är stum och han ger inte råd eller försöker ordna saker. ''dom'' bara lyssnar och låter klara dig själv. så va snäll, bara hör på mig. och om du vill prata, vänta en minut på din tur, så skall jag lyssna på dig.
jag är jätte tacksam för alla som finns för mig, verkligen! men ibland vill jag ha någon som bara lyssnar, bara lyssnar. vissa vill för väl ibland och jag vet.. ni vill mitt bästa. men man måste göra något på egen hand för att klara sig i livet. snälla skit inte i mig nu, det är inte det jag vill.. men lyssna, vänta en minut.. så lovar jag att lyssna.♥
livet går upp & ner, det är så och för att klara sig måste man vara stark.. vi kommer bära livets tyngder tusen gånger om. vi kommer också bära varandra, för man behöver någon ibland också.
med detta säger jag godnatt, jag hoppas ni alla förstår vad jag menar, vi alla behöver någon som alltid lyssnar & hjälper en.
jag menar inte att jag alltid vill ha någon som vara lyssnar, för jag vill ha råd också.. men ibland. jag har många som bara kan lyssna också. jag är sååå glad för att jag har er alla mina vänner, oscar, familj!
jag älskar er
big love


Kommentarer
Postat av: Emma(:

Riktigt bra skrivet!<3

Ska börja lyssna på dig;)<3

Ses<3

2012-02-01 @ 22:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0